Nevelőtestületünk szakmai felkészültségét jellemzi, hogy óvodapedagógusi diplománk mellett rendelkezünk szakirányú végzettséggel, úgymint, mozgásfejlesztő, gyógytestnevelő, nyelv-beszédfejlesztő.
Óvodánk pedagógiai koncepciója:
- Egészséges életmódra nevelés
- Természeti környezet megismerése, tisztelete, védelme
- Anyanyelvi-kommunikációs nevelés, beszédfejlesztés
- Gyermeki személyiségének tisztelete
Óvónők: Dr. Faragóné Bankus Judit |
|
Napsugár Óvoda |
Dajka nénik: Gulyás Lászlóné |
Óvodai napirendünk igazodik a gyermeki szükségletekhez, az otthoni szokásokhoz: biztosítjuk a változatos tevékenykedést és a szükséges pihenést. Fontos feladatunk megtanítani gyermekeket arra, hogyan illeszkedjen be a közösségbe, hogyan érvényesítse akaratát és tudjon másokhoz alkalmazkodni. A testi, lelki fejlesztés mellett nagy hangsúlyt fektetünk az értelmi fejlesztésre. Az óvodai tanulás nem hasonlít az iskolaihoz.
A játékon keresztül biztosítunk sok-sok élménytevékenységeket. Óvodánknak számos rendezvénye van, melyen, a gyermekeken, óvodai dolgozókon kívül a szülő is részt vehet. Ilyen: a farsang, gyermeknapi kirándulások, anyák napja, nyílt napok, játszó délelőtt, karácsonyi ünnep, SZMK-bál.
Az óvoda és a család kapcsolata:
Az óvónő a családdal együtt, azt kiegészítve szolgálják a gyermek fejlődését. Az óvoda körültekintően szervezi meg az együttműködés formáit, mely az információk áramoltatását, az óvoda tartalmi munkájának szakszerű megismertetését, a gyermekek egyéni fejlődésének jellemzőit hivatott közvetíteni. A kapcsolatban éreztesse az őszinte odafordulást, és a segítő szándékot addig a pontig, míg a szülő ezt elfogadja. A kapcsolat épüljön a közös programok együttes tevékenysége során. Ismerje és fogadja el a család szokás- és szabályrendszerét, tapintatosan befolyásolja az életmód jó szokásainak kialakításában. A szülők legyenek tájékozottak a helyi nevelési programról kialakításában, beválásának figyelemmel kísérésében képviselők (SZMK képviselő) által vegyenek részt. Óvodánkban a szülők képviseletét a Szülői Munkaközösség látja el.
Kialakult kapcsolati formák:
- Családlátogatás
- Szülői értekezlet
- Napi beszélgetések, információ a gyermek állapotáról
- Nyílt napok
- Közös programok szervezése (gyermeknap, sportnap)
- Szülői Munkaközösségi programok (munkadélutánok, rendezvények, környezetszépítő tevékenységek)